Recenze knihy Jak se osvobodit od pornografie.
Na jaře letošního roku vyšla kniha, která se zabývá pornografií - tématem vskutku ožehavým a velmi aktuálním. V dnešní on-line době se pornografie stala masově dostupnou. Kniha Jak se osvobodit od pornografie je velmi praktická a velmi dobře reflektuje tyto skutečnosti. Myslím si, že velmi dobře vyplňuje mezeru na trhu. Design knihy se mi líbí a kapitoly nejsou moc dlouhé, ale jsou hutné - vybízí k reflexi.
Na knize se mi líbí její pestrost, nechybí svědectví (např. pornohereček, závislých mužů, manželky závislého, abstinujícího alkoholika...) Další velký přínos je odborné podchycení probému závislosti na pornografii na který je nahlíženo z nejrůznějších úhlů pohledu (medicína, psychologie, právo...) Důležitý je také konkrétní úryvek z Božího slova na každý den spolu s praktickými úkoly. Součástí knihy jsou odkazy na tématické weby v češtině i v angličtině
Autor doporučuje najít si patrona, který bude závislého doprovázet na čtyřicetidenní cestě osvobození. Osoba patrona je velmi důležitá, protože v problematice pornografie je velkým problémem samota. Konzument-katolík si myslí, že je jediný ze svých přátel, který má tento problém. Omyl. Patron nemusí být knězem, důležitá je důvěra k patronovi. Považuji to za dobrý nápad a myslím si, že to může fungovat.
I když je téma knihy velmi vážné tak v knize nechybí humorné obrázky, které uvozují každý den. Jak je známo, tak humor je kořením života. Humor nám pomáhá nebrat se tak vážně, humor je lingvisticky příbuzný s pokorou. Vydat se na cestu boje se závislostí na pornografii vyžaduje pokoru. Vstoupit na cestu osvobození nutně znamená říct si:"Mám problém." a také: "Sám to nezvládnu."
Nejsilnější moment z celé knihy pro mě bylo svědectví pornoherečky, kterou prodával její manžel. Jezdil mi přitom mráz po zádech. Kniha je užitečná pro všechny i pro ty, co nemají problém s pornografií. Mě pomohla v pojmenování určitých věcí, o kterých jsem podvědomě tušil.
Pornografie je skutečně velký problém, protože dnes jsou jí vystaveny i děti, které mohou být rozpolceny - na jednu stranu se jim pornografie hnusí a na druhou stranu je přitahuje. O aktuálnosti a palčivosti problému svědčí velmi rychlý dotisk knihy už po pěti měsících od prvního vydání.
JACQUINET, Éric, ed. Jak se osvobodit od pornografie. Překlad Daniel Blažke. První vydání. Praha: Paulínky, 2019. 358 stran. ISBN 978-80-7450-338-2.
Jako výborné doplnění recenze přikládám komentář od @Neposeda.
Přátelé, pracovala jsem skoro rok na redakci českého vydání. Přečetla jsem si několik vašich komentářů a možná vás bude zajímat, že při konzultacích s odborníkem, který se této tematice v ČR věnuje (a že jich není tolik), vyplynulo, že jde o problém ženatých, vdaných (ano, i žen!), mladých i starých, katolíků i nekatolíků, farářů, pastorů, řeholníků... A to i lidí velmi zbožných, probuzených či znovuzrozených. Kolikrát jsem namítala, že to přeci není možné a znovu jsem na příkladech (bez jmenování, přeci jen v církvi se známe) byla překvapena, jak široký problém to je.
Komentáře
Víte něco o autorovi z jaké je církve. Zajímalo by mě totiž jestli je to postaveno na principu zákazu si sobě něco nebo na principu duchovního vysvobození od hříchu, které dává Ježíš Kristus.
Aha teď čtu že píšete něco o katolíkovi a o patronovi. Tak už jsme doma a víme která bije. No tak hodně štěstí přeju :)
To je idiot.
@radim24: je to katolik, pocita se svatou zpovedi :)
@RomanS: ?
Zbytečně bych pornografii nedémonizoval.
Problém, myslím si, nespočívá v ní, ale ve sklonu k závislosti. Ten je třeba řešit, pokud to vůbec jde.
Kdybych si měl vybrat, tak osobně bych byl raději závislý na pornografii, než na automatech, drogách, facebooku, nebo něčem podobně škodlivém.
Znám ve svém okolí několik mužů, kteří jsou ženatí a všichni koukají na porno denně nebo téměř denně. Takže ano, myslím si, že je to důležité téma. Medofil - nedémonizoval. Takže je normální, když si ženatý chlap sedí někde v pokojíčku a hraje si s bimbasem jo? 6 přikázání zní - nesesmilníš. Co je tohle? Naopak mám pocit, že se toto téma velmi zlehčuje. Skutečně by mě zajímala studie přímé souvislosti denního sledování porna a problémů v sexuálním životě partnerů (kterých je dnes mnoho). Troufám si tvrdit, že tam přímá souvislost je a zamýšlel bych se i nad otázkami neplodnosti atd. v souvislosti s nadměrnou konzumací pornografie...
Br. Samuel, opat kláštera v Novém Dvoře
"nikdo není prost temných žádostí"
dejme tomu, ale pak zamrzí pokračování:
"i když nás vždy nevedou k prohlížení pornografických stránek na internetu"
aha, takže to z tou pornografií nebude asi tak žhavé
Ta kniha je škvár.
Spitfire - vy jste tu knihu četl?
"I když je téma knihy velmi vážné tak v knize nechybí humorné obrázky, které uvozují každý den. Jak je známo, tak humor je kořením života. Humor nám pomáhá nebrat se tak vážně, humor je lingvisticky příbuzný s pokorou."
Tak tohle už zavání pornografií, jelikož křesťanský, respektive katolický (chtěný) smysl pro humor je asi to nejohavnější co existuje v kultuře. Vedle toho je klasické péčko neškodné.
Hippy:
V odkazu je ukázka.
@Hippy:
„Znám ve svém okolí několik mužů“
„Skutečně by mě zajímala studie přímé souvislosti“
„Troufám si tvrdit, že tam přímá souvislost je“
— K čemu by Vám byla studie, když si i bez ní troufáte tvrdit (zřejmě na základě toho, že znáte ve svém okolí několik mužů)?
Spitfire - aha, díky, nevšiml jsem si.
Medofil - ono je těch mužů alespoň 5 a zase tak moc blízkých přátel nemám, kteří by mi toto otevřeně řekli. A k tomu se stačí podívat třeba na FB, co lidi sdílejí, lajkujou, jaké stránky a máte v tom naprosto jasno. To už je docela slušný vzorek. Podle mne je to jedna z žíravin dnešního dospělého muže. Jak ho může přitahovat jeho žena, když jich má k dispozici 500 jedním klikem??? A ta studie? Já si to sice myslím, nicméně možná by to některým lidem otevřelo oči. I když spíše ne, protože o alkoholu, drogách nebo gamblerství už máme plno studií, ale závislí se jimi stejně neřídí...
Je super, ze v ČR něco takového existuje a je škoda, že se málo mluví...
http://www.saa-cesko.cz/
Znám pár známých lidi z Ostravy a v Olomouci....
Díky za odkaz, to vůbec neznám
https://www.idnes.cz/xman/styl/vira-konzumace-porna-zavislost.A170514_144903_xman-styl_fro
Dobrá křesťansky založená stránka: https://nepornu.cz/
Nepornu.cz jsou natolik obskurní, že vážně zvažuji toho e-kouče zdarma. Prostě si jen pohrát. Ty jejich životní svědectví jsou vylhané modelové story.
Podobně jako Ferenc v recenzi i na těch stránkách se nestydí psát o názorech odborníků. To je zvrhlost.
http://www.saa-cesko.cz/
Tak ti jsou taky dobří. Za pozornost stojí ten jejich quííz: Jsem sexuálně závislý?
Nikdy bych nevěřil, že narazím na takový spolek, který jako by vypadl z románu Chucka Palahniuka, Fight Club.
Něco takového že si někdo vyhledá někoho kdo ho bude hlídat nemůže nikdy skutečně moc fungovat jako doopravdy fungovat. Spíš to ukazuje na to, že takový člověk není proměnněný Kristem. Protože vnitřně proměněný člověk má novou identitu a nepotřebuje vyhledávat porno. Pak se vyhýbá takovým věcem na základě toho, že je mu to nečisté a nepříjemné a nevyhledává ty věci, protože miluje Boha. U člověka neproměnněného, ne zcela obráceného je to naopak. Ten potřebuje někoho kdo ho bude hlídat, protože svou duchoví podstatou je otrok (otrok hříchu). Kdo byl osvobozený Kristem nepotřebuje se znovu zaplétat do otrockého jha hříchu. Koho to láká, pak je podobný člověku, který položil ruku na pluh a otáčí se zpět. Svůj dům postavil na písku.
Je to vlastně to samé jako byste chodili s přítelkyní ale přitom se dívali po jiných ženách, koukali jim na prsa, na zadek, atd. Případně ještě komentovali jejich hezké vnady. Tělem jste sice s přítelkyní, ale duchem už souložíte s jinou ženou. V této analogii, tou přítelkyní je Kristus. Nevěra vůči Bohu začíná v srdci. Kdyby ti Bůh dal nové srdce dle Jr 31:33, a Ez 36:26, pak by si byl opravdu obrácený a spasený člověk, který nepotřebuje hřešit a je svobodný. Takhle jsi jen otrok a takždý kdo napíše ve své knize takové doporučení je na tom podobně, protože je vidět, že to nezvlád.
Přátelé, pracovala jsem skoro rok na redakci českého vydání. Přečetla jsem si několik vašich komentářů a možná vás bude zajímat, že při konzultacích s odborníkem, který se této tematice v ČR věnuje (a že jich není tolik), vyplynulo, že jde o problém ženatých, vdaných (ano, i žen!), mladých i starých, katolíků i nekatolíků, farářů, pastorů, řeholníků... A to i lidí velmi zbožných, probuzených či znovuzrozených. Kolikrát jsem namítala, že to přeci není možné a znovu jsem na příkladech (bez jmenování, přeci jen v církvi se známe) byla překvapena, jak široký problém to je.
@neposeda: http://www.saa-cesko.cz/ v Olomouci i v Ostravě, mam par známých, kteří se scházejí a když s nimi mluvím, tak říkají, že často je katolíci a hlavně faráři a nebo reholnici je odsuzují a nevedi co takovým zraněním zacházet. Buď z toho udělají tabu, jakoze nemluvit,.. Coz je asi problém, že se málo v církvi o tom mluví nahlas!a když už mluví, tak je to humbuk...
A nebo to bagatelizuji, jako co, vsak to dělá každý farář, ženatý, vdaná, vsak o nic nejde.. Hranice, co je správné či nesprávné. jsou docela tenke.. Říkal mi jeden z SAA že šel ke zpovědi, vyznal se ze závislosti na pornu a z druhé strany se ozvalo, synu, nebojujes s tím sám, já s tím bojuju též.. Ten SAA ke zpovědi jen tak uz nepůjde...
@Leňouš se SAA též bylo konzultováno (všechny doplněné české odkazy na weby v českém vydání byly ověřovány a konzultovány), oni jsou pojati daleko šířeji, nejde u nich jen o pornografii, ves větě se ještě více dělí na další skupiny, u nás to teprve začíná/chystá se
"že při konzultacích s odborníkem, který se této tematice v ČR věnuje (a že jich není tolik)"
Jmenujte!
Z toho komentáře to vypadá, že si tihle odborníci vedou maximálně nějakou databází a to je tak u nich asi všechno.
"Kolikrát jsem namítala, že to přeci není možné a znovu jsem na příkladech (bez jmenování, přeci jen v církvi se známe) byla překvapena, jak široký problém to je."
Blame Canada
Hippy:
jediné fakta, které lze uznat, že jsou (ti muži) ženatí a sledují porno. Nevíte kolik, jaké, proč, nač, neznáte jejich osobní situaci. Třeba to potřebují jako někdo kdo konzumuje BCAA, proteiny, prostě jako doplněk stravy, jako způsob jak se dokrmit.
Spitfire - až na jeden případ jsou to všechno chlapi, kteří žijí s manželkami normálním sexuálním životem. Podle mě je to proto, že je to snadno dostupné a je to jistý druh závislosti. Co si budeme povídat, co je silnější než sexuální pud???
Touha zabíjet?
To je spíš psychická úchylka, ne? :-) Pokud bych se teda nenarodil jako pračlověk a zabít zvíře by byl způsob mé obživy.
Co na to spitfire?
@Leňouš: Můj názor je, že pokud to někdo bagatelizuje, tak asi proto, že o tom nechce mluvit. A mluvit o tom nechce, protože s tím sám má problém. Jednoduché. V psychologii se tomu říká vytěsnění. Předstírám že problém nemám tím, že o něm nemluvím.
Tomu, když "předstírám že problém nemám tím, že o něm nemluvím," se tedy v psychologii vytěsnění opravdu neříká.
@dromedar:
Chceš plácat do větru nebo předložíš důkazy?
K tomu vytěsnění je tu zajimavý článek: https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/Vyt%C4%9Bsn%C4%9Bn%C3%AD
"K reformovanému pojetí vytěsnění dospěli J. Dollard a N. E. Miller (1950), kteří se pokusili o kritickou integraci psychoanalýzy a tehdejších poznatků z psychologie učení: vytěsnění chápou jako únik jedince před verbalizací dezaprobované tendence, který je naučenou formou redukce strachu."
Ale jistě to lze řadit i k obrannému mechanismu kyselých hroznů.
@Neposeda: To by mě zajímalo jaké skupiny tam ještě jsou v tom SAA. Ale zkoumat jejich stránku mě neláká. Právě mi začíná odpočinek.
@Radim24:" ano potvrzuji jdou tam a upřímně by jste se divil, co všechno spadá pod SAA
@radim24 Vždyť jste důkazy v tom encyklopedickém článku předložil sám. Předstírat něco je vědomá aktivita, vytěsnění je nevědomý proces.
@dromedar. tak možná jsem se nepřesně vyjádřil, ale tím pádem jste vytrhl jednu větu z kontextu celého příspěvku. Podstata toho o čem jsem psal je v tom, že "mluvit o tom nechce, protože s tím sám má problém.". A já sice psal, že předstírá, ale rozhodně jsem to nemyslel jako vědomou aktivitu, i když jste to tak pochopil. Chtěl jsem říct že se chová tak, jako by sám problém neměl. Proto se o tom nechce bavit, snaží se navodit dojem, že se ho to netýká, protože si sám sobě problém nepřipustí.
Jinak ze zmiňovaného článku bych rád vybral také tuto větu: "Vytěsnění je funkcí činnosti zvláště psychické instance zvané ego (cenzurní funkce nepřipouštějící do vědomí dezaprobované* impulzy a chránící tak subjekt před vnitřní dezintegrací)."
* definici slova dezaprobovaný jsem nenašel, ale z kontextu výskytů jinde soudím na "společensky nepřijatelný" nebo "společností špatně přijímaný, tedy zakázaný, nemravný apod". Zkrátka takový člověk si nepřipustí problém, jehož přiznání by vedlo (či mohlo vést) k psychické nestabilitě či rozpadu osobnosti, stejně tak jako k ohrožení jeho společenského postavení a pověsti v oblasti jež se pohybuje. Zejména např. ve funkci kněze, faráře atd. je očekáván určitý morální a etický standard. Kdyby vyšlo najevo, že dotyčný s tím sám má problém, byla by to
pro něj velmi nepříjemná situace. Ale takový člověk nad těmi věcmi ani přemýšlet nebude, raději se od všeho co by mohlo situaci připomenout, distancuje.
@radim :nejde o vytěsnění
á jsem to myslela tak, že znám kupu lidi, kteří se zpovidaji ze sexuálních věci a casto kněží bud: knez je zralý a umí v těch věcech šetrně mluvit, ale nebo : z toho 6 přikázání je až moc tabu, o tom, se prostě nemluvi, kor v církvi a nebo je to hlavní téma zpovědi a kajnicík má že faráře bobky, že bude zavrzen v pek..
Takže ani jedno a ani druhé není ok... Zlatá střední cesta je nejlepší..
Moc se mi líbí jak o sexualitě mluví nahlas a nebojí se mluvit pastoři církve CCE... Znám dva a fakt umí mluvit narovinu a s citem.
Sebevýchovou proti závislosti:
https://external-preview.redd.it/s7Cl1zbpihTBi8r3t44uuqj2JT1KvPuaDrnDZOrTvdI.gif?format=mp4&s=a09e52b23fc654c592aaddabd5f19916bae86fce
@Leňouš: Tady na tom co jste popsala jak to chodí v praxi je krásně vidět, proč zpověď nemůže fungovat. Takový hříšník je vlastně zavržen a končí v pekle, protože nevyznal svůj hřích... Podle katolické církve. Právě proto máme mít s Bohem osobní vztah a nemáme být závislí na dalších prostřednících jako knězích. Pavel z Tarsu psal o tom, že Ježíš byl tím nejvyšším knězem, který nám zprostředkoval kontakt s Bohem. Je tedy nelogické vyhledávat kněze a jemu se "nevyzpovídat" ze svých hříchů. Na tom je "krásně" vidět, jak je celá koncepce ŘKC špatná. Protože hříšník má natolik pošramocené sebevědomí a je natolik ztotožněn s identitou hříšníka, že kvůli hříchu není schopen přijít za Bohem osobně podobně jako Adam se bál Boha a skrýval se poté co zhřešil, tak i hříšník se bojí Boha a stydí za svů
svůj hřích, že ho to vyloženě odděluje od Boha. Není tedy pochyb o tom, že takový člověk není spasen. Protože kdyby byl, neměl by problém s přístupem k Bohu, o čemž také Ježíš psal o tom usmíření mezi Bohem a člověkem. Kdyby usmířen a spasen byl, pak by pro něj přístup k Bohu a modlitba jako k příteli či otci nebyla problém. Ale tady hříšník to nedokáže ani neví jak na to, a ještě musí chodit za knězem, kterému ani nedokáže hřích vyznat...
Abyste to co jsem napsal pochopila správně, je třeba pochopit, že hřích nestačí vyznávat - to je mýlka. S hříchem se má skoncovat. Nemůže s ním ale skoncovat člověk, který Bohu neodevzdal svůj život a místo na Boha spoléhá na kněze. Toto je dokonalý obraz zkázy ŘKC.
Pohoršuje-li tě oko, vyloupni jej. Pohoršuje-li tě druhé, vyloupni jej též. Pohoršuje-li tě tvá levá ruka, usekni ji. Pohoršuje-li tě tvá pravá ruka, utni ji a zahoď od sebe.
Nejprve loupej oči a teprve potom sekej ruce; bez rukou se špatně loupe. Před loupáním očí si nejprve nachystej sekeru a špalek na ruce, ať pak po dřevníku netápeš jak idiot.
co je silnější než sexuální pud???
Pud nic není. psychoanalýza není věda.
"až na jeden případ jsou to všechno chlapi, kteří žijí s manželkami normálním sexuálním životem"
To je pouze vaše domněnka. A ono je dost problematické určit, co je normální sexuální život. Podle mě spojujete dohromady dvě věci, život a sexualitu a k tomu použijete neadekvátní sponu "normální".
"Podle mě je to proto, že je to snadno dostupné a je to jistý druh závislosti."
No, jistý druh závislosti můžete mít na čemkoli. To co je podstatné není samotná závislost, ale to, jestli jde o patologickou závislost. Taková závislost není jen o konzumaci (je to snadno dostupné), ale taky a někdy výhradně o absenci.
@medofil: nevím co máš za překlad, ale v řečtině není pohoršuje, ale svádí k hříchu - způsobovat zakopnutí nebo odpadnutí od víry. Tenhle verš často používají "zákoníci", jak říkám lidem, kteří si myslí, že víru a sílu nehřešit lze v člověku probudit tím, že jim budu připomínat co se smí a nesmí. Moralismus ještě nikdy nikoho nespasil a z hříchu nevyvedl. Člověk musí nejprve milovat Boha, to je první přikázání. Kdo nemiluje Boha celou svou duší, celou svou silou a celým srdcem není schopen nehřešit, ani dodržovat přikázání.
@spitfire: "Taková závislost není jen o konzumaci (je to snadno dostupné), ale taky a někdy výhradně o absenci. "
Teď jste mě připoměl: Zejména ve Starém Zákoně - ale to neznamená, že je to jen pro židy, když je to ve SZ - se píše, že se máme oddělit pro Boha a být svatí - oddělte se od těch pohanských národů praví Hospodin a buďte svatí. To, že se lidé neoddělují způsobuje jejich odpadnutí nebo ochabnutí. Dělají kompromisi z mnoha důvodů, například, aby neztratili práci. Jako každý věřící, který bere Boha vážně musí počítat s tím, že kvůli své víře mezi pohany příjde o práci. Oddělit se, kdybychom to brali na 100% vážně, tak tzn. buď odjed do nějaké komunity nebo do Izraele, protože to je země zaslíbená lidu Božímu. Ale málo kdo svou víru vezme natolik vážně aby se fakt přestěhoval a žil
tam. Takže když se věřící nedokáží oddělit od pohanských zvyků a to nemusí být jen pornografie, tak nedokážou ani tu pornografii přemoct. Bůh se totiž přizná k jakémukoliv sebezapření pokud je míněno vážně. Problém je však, že křesťané často bibli vážně opravdu neberou, ale vybírají si, co se jim hodí do krámu. Například přikázání osekali na nějakých deset a ani ty nedodržují (například svěcení šabatu jako den odpočinku, tzn. pracovat v sobotu je smrtelný hřích). Zkuste nejprve dodržovat základní věci, jako nejíst vepřové, protože to je v Božích očích prasárna stejně vlká jako pornografie a odděluje vás to od Boha. I nevědomý hřích je hřích. Ale teď už to víte. Zkuste se taky postit protože bez půstu není opravdové pokání.
Třeba to tzv. vyznávání hříchu bez pokání, půstu a odvrácení se
od hříchu je nebiblické.
Medofilův poslední komentář: 10/10
Vrtá mi hlavou jak fungují zdejší lajky. Objevilo se mi jich během dvou dnů ke zdejším komentům několik a přesto když na ně kliknu tak nikde nic a žádný lajk. Začínám z toho mít pocit, že tedy buďto se ty lajky neodeslaly, nebo se mi odeslala informace o lajku cizího komentu, nebo je někdo záhadně maže.
K tématu zbývá vyřešit co je a co není porno. Aby se šmahem neházelo vše do jednoho pytle, závažnost problému bude různá, odstupňoval bych závažnost podle obsahu pro pány:
1) na obrázku je "jen žena nahoře bez" - to bych neřadil do porna, ale do lehké erotiky
2) obrázek je dráždivější např. je tam ženská, která láká k souloži nebo je tam s partnerem a chystají se na sex - tady to už má hodně blízko k pornu a je to nahraně. Pokud tam nejsou pánské orgány tak bych to řadil k "ostré erotice"
3) obrázek obsahuje porno scénu obvykle muž a žena nebo genitálie obou pohlaví nebo jen jednoho.
4) pohyblivé obrázky, movie s erotickým obsahem - to by se dalo dělit jednak na lehkou erotiku, co známe z TV a vlastně tam ke skutečnému erotickému kontatku nedochází, je to jen hrané, ale dokáže to vzrušit
5) erotický film, kde je hodně nahoty a vulgárních scén - lehké porno
6) klasické porno...
7) porno extrémy
Odstupňoval jsem to takhle ne proto, aby se řeklo, že kdo má problém s bodem 1) vlastně žádný problém nemá ..., ale proto, že určitě bude lehčí se dostat z bodu jedna ven než třeba z bodu 4 a výše.
Pornografie je umělecký žánr, to je celé. Závislost si neuděláte na sledování pornografie, ale tím co je na tom obsahu pornografické.
Tedy pornografie (pornografický) je film Mela Gibsona, Umučení Krista (2004).
V literatuře v tomto žánru patří ke špici Henry Miller.
Ve výtvarném umění jsou snad nejklasičtější pornografií obrázky z Jehovistické literatury.
To, co někteří označují za kýč je pornografie (pornografické).
Vtip je v tom, že je to "ukryté" (viditelné) ve výrazu.
Proto je i "zahradní" trpaslík na zahrádce taky pornografický.
spitfire máte dost neobvyklé představy o tom co je to pornografie. To asi víte, že to slovo je odvozeno od slova řeckého slova prostituce a naráží na sexuální promiskuitu a sexuálně nemorální jednání. Z tohoto pohledu na Umučení Krista nemohlo být nic pornografického. Pornografii rozhodně nepovažuji za umění, ale vy asi nejste křesťan, viďte? Váš koment je jen provokací, že?
To nejsou představy, ale věda, která se nazývá estetika.
To ještě není všechno. Aby vůbec jste něco chápal jako erotiku, tak to musí obsahovat pornografické prvky. Tam je zase důležité, že jde často o problém celek/část.
Umění se nekvalifikuje podle toho co zrovna vy za umění považujete.
Umučení Krista je kultovní pornografický film.
Na osobní dotazy vám mile rád odpovím pod článkem proto určeném, ale jinak zkuste nějaký argument z oboru, kterým se tu chcete zabývat.
Bůh vám na vaši vědu z vysoka kašle pane. Před Bohem je veškerá věda a veškeré lidské poznání jen odpad. Stejně jako věda neuznává Boha, já neuznávám váš vědecký argument.
1 Korintským 1:20 Kde je moudrý? Kde zákoník? Kde je myslitel tohoto věku? Neobrátil Bůh moudrost tohoto světa v bláznovství? Když totiž v Boží moudrosti svět nepoznal Boha skrze moudrost, zalíbilo se Bohu spasit věřící skrze bláznivost kázání. Židé totiž žádají znamení, Řekové zase hledají moudrost, ale my kážeme Krista ukřižovaného - pohoršení pro Židy a bláznovství pro Řeky, těm však, kteří jsou povoláni, jak Židům, tak Řekům, Krista - Boží moc a Boží moudrost. Protože Boží bláznivé je moudřejší než lidé a Boží slabé je silnější než lidé. Vidíte přece své povolání, bratři, že nemnozí jsou moudří podle těla, nemnozí mocní, nemnozí urození. Ale bláznivé tohoto světa Bůh vyvolil, aby zahanbil moudré. A slabé tohoto světa Bůh vyvolil, aby zahanbil silné.
Hoďte na něj deku, nebo ho zabiju.
A helemese, tváří se to jako křesťan, ale mluví to jako sémě satanovo.
Tak koukám, že se to pěkně zvrhlo. Spitfire považuje pornografii za estetiku a radim24 se nás snaží ubít citáty z Bible :D:D
"Bůh vám na vaši vědu z vysoka kašle pane."
Bůh radima24 si může kašlat na co chce, stejně jako Bůh radima23, radima25... My ostatní můžeme zase kašlat na Bohy radimů(24,23,25...).
"Protože Boží bláznivé je moudřejší než lidé a Boží slabé je silnější než lidé."
To co píšete je bezvýznamné, jelikož to postrádá konkrétní reprezentaci. Samozřejmě se mohu mýlit a vy tu dokážete vypsat co je Boží bláznivé a co Boží slabé.
"Spitfire považuje pornografii za estetiku"
Takové ťululum snad nejste, abyste psal takové nesmysly.
Estetika vytváří soudy o pornografii jako uměleckém žánru. Morálka nad pornografií nemá žádnou "moc".
Možná byste taky mohl kromě dezinformací přispět argumentem z oboru.
Ne, mně se zdá, že ty komentáře výše už byly vyčerpávající. Každý si v tom musel přijít na své :-)
atonální, ale promyšleně!
Hippy: stačilo napsat, že o tom víte (šrapnel).
Jistě je pornografické dílo kýčem do té míry, do jaké je pornografické. Přesto (proto!) mi přijde, že používat namísto termínu kýč termín pornografie není šťastný nápad.
@ferenc: Františku, teď si myslím na tvůj článek... Vymyvam skrine v byte a nahoře jsou pornograficke plakáty.. Píšu majitelce predemnou zda to muzu vyhodit a nebo si to chtějí nechat... Odpověď : Vylepte si to na zeď.....
Uuuaaas..
"Jistě je pornografické dílo kýčem do té míry, do jaké je pornografické. Přesto (proto!) mi přijde, že používat namísto termínu kýč termín pornografie není šťastný nápad."
Já v estetice existenci pojmu kýče nepotřebuji. Kýč je filosofický pojem, nikoli estetický. Pro mě je e(ste)tika top. Filosofie je jenom žánr. Mimo estetiku není spásy.
Určení XY je pornografické dílo je vždy o struktuře toho díla. Není to jen nějaká jeho přidaná vlastnost.
To, co bych chtěl v estetice analyzovat, je to do jaké míry jsou způsoby nového zobrazování (fotografie, film, video (analog) digital (video)) náchylné být pornografické.
Toho se pak týká rychlost (pohyb) tedy formální (počet políček za sekundu) a neformální (střihová skladba).
@radim24 "Vrtá mi hlavou jak fungují zdejší lajky. Objevilo se mi jich během dvou dnů ke zdejším komentům několik a přesto když na ně kliknu tak nikde nic a žádný lajk. Začínám z toho mít pocit, že tedy buďto se ty lajky neodeslaly, nebo se mi odeslala informace o lajku cizího komentu, nebo je někdo záhadně maže."
seuklikli, tak seodklikli
upozornění zaznamená pouze like, nikoli odlajknutí
(vizte také:
na mobilu nahlížeti
snadno při tom ukliknouti)
Ano. Na mobilu by před udělením lajku nebo "modlení" mělo vyskočit potvrzovací okno.
s háškou, jestli si nechceš*te dát nápovědu 50:50
Vlastně je to docela dobrý nápad na novou fičuru do https://github.com/igneus/signaly-cz-plus , ale jak sám stále spokojeně používám starodávný telefon, ani nevím, jestli mobilní Firefox pluginy podporuje.
@HIppy proč poezii považujete za tyranii?
Radim24 - to byl jen vtip. Víte, já obecně moc v diskuzích nemám rád, když člověk diskutuje jen tím, že vypisuje sáhodlouhé pasáže z Bible. Kterou tady navíc, předpokládám, takřka všichni znají. Chápu Váš záměr, ale více oceňuji, když člověk vloží nějaký svůj příspěvek, myšlenku k tématu. Což jste ale také udělal, jak se tak dívám na Vaše příspěvky. Takže můj příspěvek berte jenom jako takový štěk :-)
Hippy, jenže ta citace z bible je velmi hlubokomyslná a trefná na nastalou situaci. Z té situace, která tu nastala je jasné, že dotyční lidé bibli vůbec neznají a jestli jo, tak nevěří jejímu obsahu. To vyplývá z faktu, že někdo věří tomu že pornografie je estetikou nebo uměním. Mohl bych plýtvat svůj čas na diskusi s lidma, kteří bibli nevěří a nejsou to křesťané, možná se tak narodili (byli pokřtěni), ale nejsou to křesťané ve smyslu následování Ježíšova učení, ale raději sem pošlu ten citát z bible, než vyhazovat čas na diskuse se zbloudilci, kteří věřit Bohu a uctívat ho nechtějí.
Souhlasím s Vámi, že komentáře některých lidí zde jsou úplně mimo...A oni o tom neví a obhajují totální nesmysly. Slovo čistota je zde cizí...
"To vyplývá z faktu, že někdo věří tomu že pornografie je estetikou nebo uměním."
To samozřejmě není otázka víry, ale poznání.
A něco k věci?
"Mohl bych plýtvat svůj čas na diskusi s lidma, kteří bibli nevěří a nejsou to křesťané, možná se tak narodili (byli pokřtěni), ale nejsou to křesťané ve smyslu následování Ježíšova učení, ale raději sem pošlu ten citát z bible, než vyhazovat čas na diskuse se zbloudilci, kteří věřit Bohu a uctívat ho nechtějí. "
I Bible je podřízená Estetice.
Pokud za víru považujete nekritické přijetí jakéhokoli textu, pak jste jistě věřící. O jakém smyslu (následování) to píšete? Tváříte se jako těžká váha, přitom píšete jen do větru.
spitfire: Bible pro mě není jakýkoliv text.
Chrlí drzé řeči, chvástají se všichni pachatelé ničemností a deptají tvůj lid, Hospodine, činí příkoří dědictví tvému, vraždí vdovu a bezdomovce, sirotky zabíjejí. Říkají: "Hospodin nevidí, Bůh Jákobův to nepostřehne." Přijdete na to, vy tupci z lidu, hlupáci, pochopíte to někdy? Neslyší snad ten, jenž učinil ucho? Nedívá se snad ten, jenž vytvořil oko? Neumí snad trestat ten, jenž kárá pronárody, ten, jenž učí člověka, co by měl vědět? Hospodin zná smýšlení lidí; jsou pouhý vánek.
Jak dobré je vzdávat Hospodinu chválu, tvému jménu, Nejvyšší, pět žalmy, hlásat zrána tvoje milosrdenství a v noci tvou věrnost při nástroji o deseti strunách, s harfou, při hře na citaru. Hospodine, svými skutky působíš mi radost, plesám nad činy tvých rukou: Tvoje činy, Hospodine, jsou tak velkolepé, tvoje záměry jsou přehluboké! Tupec o tom neví, hlupák tomu nerozumí. Svévolníci bují jako plevel, všichni pachatelé ničemností rozkvétají, aby byli navždy vyhlazeni. Ty však, Hospodine, jsi navěky vyvýšený. Ano, tvoji nepřátelé, Hospodine, ano, tvoji nepřátelé zhynou, všichni pachatelé ničemností budou rozprášeni.
Spitfire - podívejte, já myslím, že každému člověku, který věří v Boha a čte Bibli, je jasné, že pornografie je hnus.To, co tady obhajujete vy a někteří další, že porno je nějaká estetika anebo že jeho užívání je v pořádku, je typický výsledek přijetí mentality tohoto světa, která opravdu toto považuje za normální. Na jiných webech bych to považoval za normální. Je s podivem, že se takové názory vyskytují i zde...A když už jsme u poznání - co třeba poznání, že porno je hnus? K tomu jste nedospěl?
"Spitfire - podívejte, já myslím, že každému člověku, který věří v Boha a čte Bibli, je jasné, že pornografie je hnus."
Huh, to je ale divoký závěr.
...ale potěšil, jelikož se zde dovoláváte estetického soudu: "hnus". Bohužel pouze ve výrazu hnus, zbytek je vaše ideologické pojetí.
"To, co tady obhajujete vy a někteří další, že porno je nějaká estetika anebo že jeho užívání je v pořádku, je typický výsledek přijetí mentality tohoto světa, která opravdu toto považuje za normální."
Tady někdo obhajuje pornografii? Možná tak Vy a radim24, u filmu Mela Gibsona, Umučení Krista. Samozřejmě, že porno je "nějaká estetika", jinak byste sotva došel k tomu estetickému soudu: hnus (ale i ten je u vás jen subjektivním dojmem).
"považuje za normální"
"považoval za normální"
S tímhle byste si měl otevřít restauraci. Podobně tak vařili Werich s Burianem a používali místo výrazu "normální", výraz "přiměřeně".
"A když už jsme u poznání - co třeba poznání, že porno je hnus? K tomu jste nedospěl?"
Takový soud je subjektivní a nic mi samozřejmě nebrání, abych jakékoli pornografické dílo označil za hnus, To je sice estetický soud, ale samo o sobě z něj nevytvoříte (objektivní) estetiku. Klasické porno nesleduji skoro vůbec. To, ale neznamená, že žádné jiné neexistuje. Jejej, a kolik.
To co nás odlišuje je v tom, že já si dovedu přiznat, že sleduji pornografický obsah i když se nejedná o klasickou pornografii, zatímco Vy si takovou věc nedokážete připustit. Proto v tom máte hokej a žádnou ucelenou estetiku.
"Hospodin zná smýšlení lidí; jsou pouhý vánek."
Je-li tomu tak, proč se to vůbec řeší?
Přísloví 12:23 Chytrý člověk poznání skrývá, kdežto srdce hlupáků pošetilosti provolává.
Přísloví 13:16 Kdo je chytrý, počíná si podle poznání, kdežto hlupák roztrušuje pošetilost.
Přísloví 26:4 Neodpovídej hlupákovi podle jeho pošetilosti, abys nebyl jako on.
Učím se to hebrejsky: Přísloví 26:4 Al ta'an kesíl ke'íwwaltó pen-tišwé ló gam-attá :)
S tímhle můžete na nějakou vánoční besídku.
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.